Jak na správný PR článek

24. března v 10:25

Internet je plný nejrůznějších magazínů, blogů či e-shopů. Mnohdy se do řady článků pořádně začteme, protože nás jednoduše zaujaly. Častokrát si hledáme jen to, co nás zajímá. Někdy také narazíme na článek, který nás zaujme svým poutavým textem, ve kterém řeší nějaký problém, který se týká i nás.

Už na začátku článku jde poznat, že když budete číst dál, přijdete k rozuzlení a k vyřešení celého problému, kterého se už nějaké ty měsíce nemůžete ve své domácnosti zbavit. Na konci článku vám pak bude doporučen produkt, který by vám prý měl vyřešit potíže. Vy do toho však jdete, protože celá strana textu se vám dostala pod kůži tím, jak moc se vás daná problematika týkala. A právě takto se pozná skvělý PR článek.

Upusťte uzdu svou fantazii

PR článek je naprosto báječný marketingový tah. Spisovatel daného článku navíc může řádně upustit uzdu své fantazii, protože je na místě rozhodně mnoho přirovnání. Než ale začnete psát daný PR článek, je nutné, abyste se seznámili s produktem, na co se používá a jaké problémy řeší. Přes tyto informace totiž můžete na daný výrobek nalákat své čtenáře, aniž by to na úplném začátku čtení poznali.

Poutavý začátek, reklamní konec

Až do poloviny (někdy až do posledního odstavce) by měl autor článku dbát na to, aby takový text nepůsobil příliš reklamně. Je dobré začít problematikou, která se týká jistě mnohých lidí. Takový začátek v sobě skrývá právě důvod, proč by si měli koupit daný produkt, a právě to lidi zaujme. Až na úplný závěr je dobré jen tak okrajově zmínit produkt a například i firmu, která stojí za takovou inovací.

Kouzlo PR článku tkví v tom, že poutavost, s jakou je text napsán, by měla dát potencionálnímu zákazníkovi pocit, že si ho všímáte, ne že ho chcete nalákat na dané zboží. Vyličte mu problém, se kterým se jistě doma potýká, a pak plynule přejděte v jeho vyřešení, které nikdy nebude lepší než s produktem, o kterém vlastně celý PR článek má být.