Tvůrčí psaní jménem Copywriting

31. května v 23:03

Každý den trávíte na internetu hromadu času. Mnohdy ten čas netrávíte pouze na sociálních sítích, mezi které se řadí třeba právě Facebook, Instagram nebo jiná známá síť. Někdy si jen tak pročítáte oblíbený web, nacházíte nejrůznější internetové magazíny, které by vás zaujaly zejména tématem nebo také třeba samotnými články.

Někdy hledáte pomoc při zařizování bytu, jindy nevíte, co aktuální letí, a přesto chcete vyrazit na nákupy. Jednoduše najdete na internetu cokoliv, jen to stačí dobře napsat a vyhledat. Vždy, když čtete nějaký článek, ani vás jistě nenapadne, že za ním stojí určitá píle. V danou chvilku si neříkáte, že za tímto článkem mohl pracovat muž, který má pleš a pupek až po kolena. Zajímáte se pouze o text, a to už je bohužel údělem každého copywritera.

Čtivé, nejen reklamní texty

Copywriting je tvůrčí činnost, během které copywriter vytváří poutavé texty, které se ne vždy týkají přímo reklam. Tento pojem se však nejvíce pojí právě s reklamními články, které mají nenápadně prodat určité produkty či služby společnosti, jež si za daný reklamní článek zaplatí. Textař by měl být hlavně kreativní, protože pouze čtivé a živé texty jsou prodávány. Jedná se také o různé texty na webové stránky nebo do tiskových zpráv. Také se do této skupiny textů, které copywriter píše, zahrnují PR články, katalogy nebo jen slogany či chytlavé názvy.

Copywriting bývá nejčastěji hlavním oborem reklamních agentur, které se zabývají jen a pouze texty, jež jim přijdou zakázkou. Mnoho lidí se však tímto oborem i živí, a to nejen jako na pracovní poměr, ale jako hlavní obor při podnikání.

Pokud byste se i vy chtěli dostat do této skupiny, je třeba dbát na základní pravidla – nejdříve musíte mít texty gramaticky i stylisticky správně, dále je důležité mít jakýsi pozitivní nádech a musí být z článku cítit jakási důvěryhodnost. Následně také správný článek musí být přesvědčivý a zároveň i plný důležitých informací.