Crawl budget je doba strávená robotou na jednom webu a taky počet procházených stránek během jistého časového úseku – může to být třeba jeden den nebo týden. Skládá se ze dvou částí, a sice z crawl rate limit, což je číslo, které říká, kolik souběžných průchodů robotem zvládne server. Druhý pojem je crawl demand, který se orientuje na základě toho, jak populární dané stránky jsou. Orientuje se taky dle toho, jak je celkově web aktualizovaný.
Když se rozhodnete působit v oblasti SEO a obecně webových stránek, musíte mít nějaké předpoklady pro tuto práci. Rozhodně vás musí zajímat tento obor a musí vás bavit, protože pak lépe pochopíte pojmy, které v této profesi jsou doslova nutností.
Webové stránky jsou sice skvělé, když už jsou hotové, ale stojí za nimi hromada práce. SEO konzultanti se starají o optimalizaci pro vyhledávače a hledají schopné copywritery, kteří jim snadno a rychle zaplní webové stránky články, které budou čtivé a které budou lákat návštěvníky na dané stránky.
Když si čteme takové texty v oblíbeném internetovém magazínu, pak si ani neuvědomíme, že za daným textem někdo stojí. Je za tím ale opravdu hodně práce. SEO konzultanti a profesionálové v tomto oboru by však měli znát také hromadu pojmů, která se pojí s opravdu dobře prosperujícím a efektivním webem. Organická návštěvnost nebo UX design jistě znají a dokonale umějí vysvětlit a říct jejich definice, ale co je to například crawl budget?
Je však žádoucí, aby robot webovou stránku navštěvoval často a procházel co nejvíc stránek, protože je nutné, aby nové stránky byly zaindexovány a změny v nich popřípadě rychle reflektovány. Informace o tomto pojmu a o tom, jak pracuje, lze najít nebo je možné je získat v Google Search Console v rubrice „procházení“ pod sekcí „statistiky procházení“.