PPC (pay per click) – platba za kliknutí, jedná se o platbu za internetovou reklamu spočívající v platbě za prokliky. PPC reklama slouží také ke zvyšování viditelnosti webu, zejména s optimalizací pro vyhledávače (SEO), kterou vhodně doplňuje. Například u nových webů umožňuje překlenout období, než se web dostane do výsledků vyhledávání. PPC kampaně mohou také zacílit na klíčová slova, které se při běžné SEO optimalizaci nepodařilo pokrýt.
Často se tedy používá spojení PPC reklama nebo PPC reklamní kampaně, protože v praxi znamená o vytvoření kampaně na daném vyhledávači a to například pomocí služby Ads u vyhledávače Google nebo Sklik u vyhledávače Seznam. Po vytvoření kampaně se ve vyhledávání zobrazuje inzerát na cílenou webovou stránku podle zadaných klíčových slov a z nabitého kreditu je odečtena částka, pokud někdo klikne na inzerát. PPC systémy jsou velmi přehledné, mají řadu výhod a lze snadno spočítat hodnotu za návštěvu, konverzi nebo návratnost investic.
Díky perfektním možnostem zacílení PPC reklamy ve vyhledávačích, nebo kontextové reklamy v obsahové síti, přináší internetovým inzerentům efekt v podobě přímých prodejů, budování povědomí o značce a produktu či pouze zvyšování relevantní návštěvnosti webu.
PPC reklama není jen o tom, že se něco nastaví a pak se rok na to nesáhne. Je třeba stále optimalizovat nejen ve smyslu rozpočtu, ale i cílení, vylučování slov, změn strategie, tvorbou variant a testováním.