Rubriky
Novinky

Co je to UX design?

User Experience (UX) je základ, podle této uživatelské zkušenosti se navrhuje design, tedy jak web funguje, aby návštěvník (cílové skupiny) měl webovou stránku maximální přehlednou.

Webové stránky dneska jsou to hlavní, na co člověk skočí, když otevře vyhledávací okýnko na internetu. Lidé denně hledají informace, které potřebují ke svému každodennímu životu. Jen málokdo si uvědomuje, že kdyby nebyl internet, jak by se asi všechny věci zjišťovaly.

Díky tomu, že si nyní můžeme během několika minut najít novinky z oblasti politiky, zahraničí, z dopravy či reportáže o počasí, můžeme si během zlomku sekundy najít nejnovější tipy, triky a novinky v módní oblasti, můžeme si koupit cokoliv během několika minut, najdeme si práci během minuty, navštívíme alespoň pomocí kamery kamaráda, který žije naprosto v jiném státě. Internet zkrátka není tak zlý, jak se o něm mnohdy povídá zejména u lidí, kteří se hrnou už do té opravdu starší generace. Nebýt mnohých internetových magazínů, každý den nevíme, jak se správně zdravě nasnídat tak, abychom nejedli stále to samé.

Jistě se však mnohdy na internetu setkáte také s pojmy, kterým zrovna dvakrát nerozumíte. Jedná se například o slova, jako jsou copywriting nebo UX design. Zamiřme se nyní právě na ten druhý pojem a pojďme si ho vysvětlit.

Vždy se zaměřuje na uživatele jako takového

Tento pojem se pokaždé zaměřuje na uživatele, a to konkrétně na jeho potřeby a cíle, ovšem také třeba na omezení, ať už se tím myslí to fyzické nebo kognitivní. Toto sousloví, které se používá zejména pro webové stránky, vychází z jakéhosi skutečného porozumění svých cílových uživatelů.

Odborníci v tomto oboru se nazývají UX designeři, kteří se nezabývají pouze produktem, ale celkovou problematikou okolo daného produktu. Zaměřuje se na různé interakce uživatele a právě konečného produktu, mezi které patří třeba již zmiňované webové stránky nebo také třeba kamenný obchod či jiné služby. Do češtiny by se dal přeložit tento pojem jako nějaký designér uživatelské zkušenosti nebo nějakého prožitku. Jedná se o prožitek ve chvíli, kdy se uskutečňuje interakce uživatele s produktem.