Každý den se na internetu potkáme s řadou magazínů, které nás nějakým způsobem zaujmou. Většinou se ohlížíme po nějakých článcích na témata, která nás zajímají, ovšem někdy jen tak zavadíme o článek, který nás nadchne nadpisem.
Jsme čtenáři nadpisů, a tak se není čemu divit, když zajímavost článků hodnotíme právě díky tomu. Nikdy si však při čtení neuvědomíme, že za vším stojí nějaký autor. Většinou si to uvědomíme jenom v tom případě, kdy s článkem nesouhlasíme tak, jak jsme si představovali, a tak chceme daného copywritera shodit. To už je zkrátka ta česká povaha, se kterou se nedá nic dělat. Ovšem takové psaní článků je pro někoho velká obživa, proto při čtení článků se zaměřme i na to, že je to něčí práce, která se nemá shazovat. Můžeme s ní však jen potají nesouhlasit.
Takoví copywriteři se snaží o to, aby články byly na webu dle témat daného webu a aby byly čtivé. Je to však někdy těžké, protože některé témata nejde tak čtivě zpracovat, jak bychom chtěli. Existuje však několik rad, které můžeme využít k tomu, abychom se stali copywritery lepšími.
Co můžeme dělat?
Začínat se musí právě těmi nejzajímavějšími nadpisy! Jak už bylo zmíněno, tak Češi jsou čtenáři titulků, proto záleží právě na nich. Podnadpisy jsou také důležité, protože tvoří text zajímavější a hlavně taky trochu atraktivnější pro čtenáře, jelikož si myslí, že je text kratší, což podle struktury textu vypadá.
Pokud se jedná o téma, které jde zpracovat pomocí odrážek, bodů nebo číslování, pak to rozhodně taky udělejte, protože i tak dokážete udělat text trochu zajímavější a pro čtenáře poutavější. Je však třeba zaujmout přímo textem, proto nechoďte kolem horké kaše a po určitém úvodu skočte rovnou k danému tématu, o kterém chcete psát. Nikdo netouží po tom, aby si četl dlouhé rozpravy na začátku. Chození kolem horké kaše není v tomto oboru vítané.